15 januari 2013

tisdag...

Sorry att det varit några dagar mellan inläggen ... men jag vet inte ens om ni har saknat dem heller =)

igår kväll försökte jag blogg apå jobbet via mob kan säga att det gick inget bra alls ...måste få nån vettig app i mob eller byta till en annan bloggportal .... här funkar det inte att lägga upp bilder från datorn heller fattar inte vad problemet är ? Och visst kan man låsa vissa inlägg här eller har jag fel ? Sen säger mina kära vänner som har Paddpr att de inte kan läsa min blogg pga nån konstig färg ??? nåja ska kika över bloggen och försöka ändra på den lite ...

Jag och Wendy softar i soffan det ser ut som satan här hemma och jag måste motvilligt städa ihop lite ...kan dock tycka att det är lite orättvist att jag ska städa då min man låtit barnen ha typ fri lek här hemma igår medans jag jobbade och sen kom tydligen ingen på att man måste städa efteråt ...grrrr ..

Träningen ligger efter nu ...lite körigt då jag jobbar börjar kl 18 jimmy börjar 22 och ska sova på dagarna har i alla fall ett möte inbokat med PT på tors kl 18 och hoppas på lite tips och trix ang träningen ska träna fre oxå och förhoppningsvis sön kväll ... På re är Jimmy ledig och jag hade tänkt försöka hitta på nåt med honom men som vanligt växer barnvakterna inte på träd så att säga =/ jag hoppas det löser sig i alla fall några timmar så vi kan vara vuxna tillsammans ..jag saknar det och behöver det

I fredags var vi med William på barnkliniken ang hans allergi som vi vet var det ju hund och katt men nu mätte de hans lungor början på astma och lite annat ... allergin är inte så farlig mot hund värre med katt och astman kan de inte säga att den beror defenitivt på allergin eftersom han haft det tidigare utan allergi men de tror ju det så vi har inte så stort val än att försöka lösa det på bästa sätt så Emma the cat ska få flytta hemifrån till att börja med .En otröstlig William gör allt för att det inte ska hända och det gör ont i mamma hjärtat då han gråter sig till sömns eller undviker katten för att han ska ha minst symptom .Nu undrar ni säkert varför vi inte redan gjort det kastat ut katten ... och NATURLIGTVIS går wille först och hans hälsa men han har ALDRIG visat astma symptom hemma aldrig hos de vänner som har hund och aldrig på skolan om han inte varit jätteförkyld ....Han blir snorig ibland inte varje dag men nån gång och vi håller tummarna att det ska stanna där med lite snor så han kan få behålla hunden i alla fall ... och vi måste sakta med säkert få han att förstå att ala val vi gör är för hans skull och just nu är han bara ledsen . Så det är inte av egoistiska skäl vi har kvar djuren ...egoistiska på det sätt att jag hatar att se han ledsen såklart och en liten del av mig hoppas fortfarande att det blir bättre ....

Nä nu ska jag rycka upp mig försöka ta mig till ICA ,hämta kidsen och sen väntar kvälls jobb ...

Inga kommentarer: