18 januari 2013

Fredag ...

låter underbart i mina öron =) två dagar med lugn och ro eller ja det e ju hur man ser det men lite sovmorgon i alla fall...

Just nu sitter jag och minsta W och kollar barnprogram eller jag passar på att slöa i soffan och ta det lungt ..försöker komma på vad vi ska hitta på med kidsen efter skolan har lovat dem att göra nåt kul .Får se vad det blir hade en dröm om att kunna ta en bio med älskade men som sagt barnvakt var inte det lättaste att få tag i ...Blir hemma kväll i stugan då med andra ord =)

Är jättesugen på att dra på IKEA och fixa lite nytt till ungarnas rum wilmas rum som även Wendy ska delas behöver hmmm organiseras minst sagt .. har lite planer och tror det kan bli bra i slutändan kanske skulle börja med att ta ner julgardinerna som hänger där ha ha

Igår förändrades vårt minsta W till ett monster i mini format att hon har humör det vet vi redan men den annars så söta snälla och lugna W visade inte sina bästa sidor igår .Hon skrek var super arg slogs och til och med bet Wilma i axeln när hon inte fick som hon ville ...allt detta utspelade sig under tiden som jag var och tränade men när jag kom hem så fortsatte allt igen hon hoppade i vår säng och tjöt av skratt jag försökte lungt förklara för henne att man inte fick göra det för man kan falla ..vilket i Wendys värld var bara ännu roligare =/ .När jag lyfte ner henne för tredje gången stirrade hon på mig och sen tog hon tag i mitt hår och luggade mig samtidigt som hon försökte bita mig i handen !!! Öhh hallå vem åt upp min söta lilla Wendy och sottade ut detta monster ??? Antar att det kommer att bli måååånga långa duster fler gånger men tur att man är sjukt envis ... ÅH jag önskar verkligen att jag var sjukt pedagogisk jämt men verkligheten är en annan, jag har verkligen inte en ängels tålamod ...men jag försöker förklara lungt och sakligt ..ibland brister det och blir mutbrott och lite hot om en tråkigare vardag jag menar jag är ju inte mer än människa ? Hur gör ni ? Är ni sådär sjukt pedagogiska jämt ? Eller är ni oxå bara som jag en mamma som är sjukt trött ibland ? Vad jag är väldigt noga med är att ALLTID varje dag krama mina barn och  säga att jag älskar dem sånt tror jag aldrig man kan få för mycket av .

Nä nu ska jag ge mig på tvätten sen åka och handla lite när jag väl får liv i min man och sen var det ju det där med att hitta på nåt ..

ha en bra fredag vänner !!

Inga kommentarer: