2 maj 2010

jag har en massa...

funderingar och en jävla massa skumma mardrömmar just nu...allt sen jag fick reda på bebben ..undrar om det beror på att jag börjar känna mig stressad över att inte bli för tjock till klänningen ...?? att jag kommer att se ut som en badboll i ett tält i min brud klänning ?? om jag kommer att inte alls känna mig snygg vacker och det minsta brudlik i mitt tjocka tillstånd ?? i natt tex drömde jag att jag jobbade i en brudklännings fabrik där jag var tvungen att göra slav göra och ingen blev nöjd ...inte ens Jimmy eller den som ägde fabriken vart nöjd med mitt jobb...ja det var verkligen en sjuk dröm och det slutade med att jag bara sprang omkring och grät ...helt sjukt med andra ord....

ni kanske får känslan att jag inte är det minsta glad över bebben...det e jag -verkligen men jag känner inte samma glädje som över mina andra två graviditeter...och jag får lite dåligt samvete för det ...kanske beror dte på att jag inte har känt mig gravid ... kanske beror det på att jag missat så många veckor av det mysiga..med att vara gravid..jag har inte fått höra bebbens hjärt ljud ännu och jag har fortfarande ont i magen då och då som mens smärtor vilket skrämmer mig...på torsdag är det dags för ultraljudet och jag känner mig orolig innan kl 15 på torsdag då jag får veta att mitt barn är friskt ..för det är det väl ??...jag önskar att jag kunde känna mig så där säker som tidigare men det gör jag inte och undrar om det är nåt fel på mig... Som sagt lyckan finns där över ett till barn och en strimma glädje letar sig igenom oron och jag är lycklig att min älskade finns i mitt liv...att delar det vi är på väg att få ett litet mirakel..

sitter och ser på humorgalan på tv ni vet den man kan skänka pengar till och rädda barn..tycker att inslagen med alla fattiga ledsna hungriga barn e hemska och jag kan inte låta bli att fälla en tår...fatta så bra vi har det här hemma så bra våra kids har det !!

ne nu ska jag skölja ur färgen ur håret sakna älskade ännu mer och fundera lite mer....

7 kommentarer:

Erika sa...

Jag tror att du känner så för att, som du skriver, har missat så pass mycket av den här graviditeten. De känslor du har nu är ju typ de känslor man har när man precis plussat - oro, nervositet, glädje - allt blandat i en mixer tillsammans med en massa hormoner. :) Så jag tycker inte att det är konstigt alls, snarare så kan jag tycka att ni hanterat det hela på bästa möjliga sätt! :D Jag håller alla tummar och tår för att allt ska vara tipptopp med liten!

Och JA, du kommer att vara fantastiskt vacker på din bröllopsdag - ingen tvekan om saken! :D

*massvis med kramar*

Unknown sa...

rörd till tårar...(skyller på hormonerna )vill bara inte bli en kass förfallen oduglig trebarns morsa ...tänk om jag inte klarar det här ?? men som sagt det e nog massa hormoner...och jag hoppas du har rätt ang bröllopet... kramen

Erika sa...

Du är och kommer och förbli en toppenmamma! :D Dina barn är lyckligt lottade - kom ihåg det! :)

Vi kommer alla att ställa upp för er - det är en självklarhet!

Många stora kramar!

Unknown sa...

återigen tårar...så söt du är !!! TACK det betyder massor för oss att veta att ni finns där....Kram

CK sa...

Förstår din oro, även om jag säger att det inte finns nåt att vara orolig för, det hjälper inte, vi alla som har haft en lite människa i magen vet att man går och tänker dumma saker i tid och otid, men FÖRSÖK att göra det bästa av situationen, som sagt, du har massor med stöd från olika håll, vi e här för dig och du kan ringa och be om hjälp eller bara ringa och prata, gråta, skrika, det spelar ingen roll.. vi e här för dig, för er.
Du är en underbar mamma, det kommer att gå kanon, och det finns inte enda cell av en sunking mamma i dig, dina barn har det bra, du har skrivit det själv, och h*n som är på väg kommer också att ha det lika bra och bli lika glad som dina 2 andra barn.. Jag lovar!!
KRAM!!

Unknown sa...

Åter igen massa tårar ... Ni är så himla bra kompisar finns inte många som ni !!! Helt underbara människor det kommer nog att bli bra bara en massa himla hormoner som ställer till det och som sagt bara ingen av mina barn blir lidande av det lilla miraklet så är allt ok ! Tack så mycket för ert stöd vänner kram

Eva R sa...

Som du sa, du kan trösta dig med att du är inte ensam om att vara "köttbulle" på bröllopet ;-)
Även fast jag har gjort ultraljud och allt var bra då, oroar jag mig massor över det som inte syns där. Tänk om mitt barn inte är friskt?! osv.. Tankarna finns där hur man än gör och det är naturligt med alla dessa hormoner som kroppen tillverkar under graviditeten. Glöm aldrig heller att du är den bästa mamman dina barn kunde få!
Jag beundrar dig som klarar av hemmet och barnen medans J jobbar i Norge. Och sunkig Åsa har jag aldrig sett -du är alltid pigg och fräsch :-)
Stor kram!! / Eva