24 april 2010

idag...

har varit en ganska bra dag...jag har hunnit med mycket och lite men i alla fall så e jag på bättre humör än tidigare i alla fall..var och skrev in mig på bvc i dag..har världens segaste barnmorska ....inte varit med om maken till seg människa det tog ett liv att få till nåt och i bland undrar man juh om allt stod rätt till men om jag känner mig rätt blir hon inte min barnmorska länge till...he he hursom helst denna graviditet är allt superbra...förutom att jag kan ha lite mens smärtor i bland fast det är läääänge kvar tills nästa gång men alla värden e bra och det har ju aldrig hänt förut...jag lärde mig nåt nytt i dag eller nåt nytt fick lite mer information att jag i alla fall inte är ensam om att få ett spiral barn...bra att veta att jag inte är själv i alla fall att det finns mer frö kapslar ute i världen än jag men sen efter sep då blir det sterilisering och boob job på schemat !!!



det känns i alla fall tryggt och oerhört tacksamt att veta att det finns folk som ställer upp för en redan nu ... jag lunchade med C och fam idag på Thaigarden och hon sa att det var självklart att de skulle finnas där och ställa upp för mig/oss om vi behövde hjälp ....allt från att följa med på bvc ,ultraljud eller läkar besök till att passa kidsen om vi vill ha lite vuxen tid eller behöver en paus...det var bara att fråga om hjälp vilket jag är kass på men det är faktiskt inget fel i att be om hjälp och det kändes grymt skönt att få höra att de finns där så Tack !! det betyder massor för mig /oss !! jag har då bestämt mig att jag ska inte bli nån sunkig tråkig trebarns mamma som tappar all lust att bry sig om sig själv ....ska jag nu har tre barn ska jag då inte se ut som 45 efteråt !!



var förbi erkan idag med de sista papprena till inbjudningarna så nu är allt klart med dem tack gode gud att erkan hjälper -guldvärt eftersom jag har noll ordnings sinne...var skönt att vara där och slappa och bara surra med henne och varje gång jag ser henne nu efter operationen slår det mig att hon är lite annorlunda än förut fast på ett positivt sätt...hela hon utstrålar en glädje jag inte sett på väldans länge !!! och vilket jobb du gör bruden !!!



Wilma döpte om sig till Kitty i morse inte Hello Kitty utan bara kitty och sen ahr vi fått en ny favvo färg *trumvirvel* LILA ja jag vet inte så långt från rosa men det går u framåt i alla fall !! Wille gör allt för att täna pengar han ahr gnällt skitlänge om att ha loppis så i går plockade han och melker stenar och samlade i hop dem och skulle gå runt på kvarteret och sälja...fast det slutade med att jag skulle få köpa alla stenar för 199 spänn...hmmmm få se då...



ne nu ska jag hoppa i säng i morgon vankas kalas för wille han ska till Josef oxxh sen på kvällen e det tjejmiddag hos Carmen ska bli gryt kul !! om vi pantertanter orkar vara med ungdomarna hela kvällen återstår att se !!!

Inga kommentarer: