22 maj 2010

nu jävlar !!!

e det dags att blogga lite jag ber om ursäkt kära vänner om jag är sämst på den fronten...men det är liksom så att när jimmy e hemma så e vi mest med varann..jag vet jag e en toffla en looser som bara vill vara med älskade men tyvärr vänner då e jag väl det...hur som helst så har det varit tre helt underbara veckor han har varit hemma och han åker tyvärr på måndag igen...ska skjutsa han till flyget då men denna gången hade vi ju tur för planet går inte försen kl 13 tror jag annars brukar det gå typ 7 på morgonen och med gräsligt länga vänte tider överallt brukar ta längre tid att åka till Norge än utomlands...fast då har han ju bra träning inför vår semester nästa år ...he he jag längtar redan nu fast hur det ska gå att åka utomlands med tre kids återstår väl att se well well det blir vad man gör det till ...
Vad har hänt då sen sist....tja massor det känns ut att vara sjukt mycket nu...bröllops planerna rullar på...jag har hittat kläder till kidsen bara skor som fattas...tanken e att vi hade tänkt hinna te IKEA och happis nåt före och där hade jag faktikst tänkt inhandla skor till hela familjen det brukar ju faktiskt vara bra priser där..typ ta tre betala för två...jimmys kläder fattas men fasen det får bli då han kommer hem jag vet hur jag vill att de ska se ut men sen gäller det ju att få tag i dem oxå...vårt band e klart oxå vi har fått låt listan osv ... servitörer e fixat maten e kirrad och drickat så niu blir det att jobba med lite papper typ menyn och lite annat smått och gott...
som sagt det har ju varit mycket nu...Wille hade judo klubbmästerskap där han och Sebbe kämpade som riktiga hårdingar och Wille fick äran att vinna denna gången...så det blev en medalj en pokal och massa stolthet att ta med sig hem och han har tom tvingatr grannarna att fota han med pokal och medalj ha ha dessa barn...
som sagt mycket nu vårfest på Willes skola där vi var ansvars föräldrar vilket verkade bli succe i alla fall fotbolls träning för wille som han gillade och vill fortsätta...däremellan har det varit lite städning på gården mys med familjen och allt annat...så som sagt jag e sämst på att blogga nu.....
Vädret har varit underbart och jag hoppas att sommaren inte tar slut efter det här kanske blir den som det år Wille föddes då var det sjukt varmt hela sommaren jag vet eftersom jag bara kunde ha på mig en klänning och birkenstock hela sommaren tills han kom ut 27 kilo mer av Åsa är ingen vacker syn trust me !! tycker det känns lite trist att man aldrig har fått må bra när man väntar barn...nu igen har jag fått dåliga värden och fått medicin utskriven 8 tabletter per dag...bara att gilla lägetr liksom och eftersom jag är allergisk mot järnmedicin får vi bara hålla tummarna att det håller sig i skick så jag slipper bli inlagd och få blod vilket verkar vara det enda resterande alternativet...vilket inte kändes allt för inspirerande..nåja bara hålla tummarna att det löser sig...
i fredags var vi till skellefteå och handlade hittade en massa fina saker så jag tror fasen att jag ska börja åka dit istället för lule då vi ska shoppa det e ju inte så fasligt mycket längre att köra dit och mycket trevligare stad !¨
ne nu ska jag avsluta mitt monster inlägg och få nåt gjort skulle behöva städa men det e grymt tråkigt eftersom det e fint väder ute..så den kanske får vänta ett tag...i alla fall kan ni ju hålla tummarna för jimmy som e och paddlar kanot 5 mil i ödemarken nånstans i skellefteå...nån vansinnes utmaning han har gjort med Rikard ha ha ja vilka jävla ideer...sen e det dags för Wille att åka på ett badkalas i munksund och då ska jag passa på att åka och kolla på en soffa på EM och ett nytt soffbord..och efter det handla lite mat ..så nu ska jag gå ut och jäsa på altanen en stund tror faktiskt att jag ska inhandla en sån där solstol i dag....
ha dte bäst vänner

1 kommentar:

Erika sa...

Jag har ingen susning om varför man är en toffel eller en looser om man vill träffa sin älskling - för mig är det väl snarare en självklarhet att man vill umgås liksom. :P

Jag håller på att längta ihjäl mig till erat bröllop - ska bli såååå kul! :D Wihoo!

KRAM